Rokdarbi. Latvijas reklāmas tirgus sadalījums

Es neatceros, kādā veidā, bet pie manis nonāca Latvijas reklāmas asociācijas sagatavotā prezentācija par mediju reklāmas tirgu Latvijā (*.pdf). Teorētiski jau nekas īpašs, cipariņi un grafikas. Bet grafikas priekš manis gan ir kaut kas īpašs. Kad tiku līdz šim šedevram, man gandrīz acis iztecēja.

Latvijas reklāmas asociācija. Latvijas reklāmas tirgus % sadalījums 2008., 2009., 2010. gadā.
Latvijas reklāmas asociācija. Latvijas reklāmas tirgus % sadalījums 2008., 2009., 2010. gadā.

Ne velti mūsu sabiedrība, kas ikdienā rij nost tonnām reklāmas, nespēj latviski uzrakstīt «albums», «tualete» vai «mobilais tālrunis», kur nu vēl saprast, kā un kuras interpunkcijas zīmes būtu jālieto. Tie kretīni, kas veido šāda paskata grafikas, veido arī mūsdienu latviešu valodu. Bet patiesībā varēja parādīt vienkārši, uzskatāmi un vispār pat neminot ciparus (procentiem, starp citu, vispār ir ļoti nosacīta nozīme un tas ļoti cieši ir saistīts ar manu iepriekš rakstīto par liela un maza salīdzināšanu).

Reklāmas tirgus sadalījums Latvijas medijos. Dati: Latvijas reklāmas asociācija.
Reklāmas tirgus sadalījums Latvijas medijos. Dati: Latvijas reklāmas asociācija.

Vismaz ir skaidrs, ka drukātajos medijos reklāmas tirgus ir būtiski samazinājies, nedaudz samazinājies arī videi, TV un internetam pieaudzis, bet kino un radio praktiski nav mainījies.

5 domas par “Rokdarbi. Latvijas reklāmas tirgus sadalījums”

  1. jāatzīst, ka šoreiz oriģinālais grafiks ir stipri uzskatāmāks, ja neskaita slikti izvēlēto bultiņu dizainu.

    Tavējā nav redzams, ka reklāma Kino parādījusies tikai 2009. gadā. Tieši otrādi, grafiks liek domāt, ka tā jau tur ir bijusi no 2008.

  2. No kurienes tu rāvi, ka 2008. gadā nebija reklāmas kino? Paskaties tās pašas prezentācijas 3 slaidu. Tieši tāpēc jau tā oriģinālā grafika ir sūds, kas liek uz lietām čerez žopu skatīties.

  3. Fantastiski!

    P.S. Rīt ienesīšu sevi bārā ar veidlapām.
    Cerams nebūs stāvgrūdam pūlis un veikli tikšu pie bāra pirmdienas vakarā?

  4. “prezentāciju neskatījos, bet ir viedoklis”

    rāvu to no oriģināla grafika, kur rēgojās smuka “0%” zīme tur, kur būtu jābūt KINO.

    ja tā nav domāts, tad oriģinālais grafiks [ri:li: saks]

  5. Kiril, tikai tāpēc, ka mēs esam pazīstami un tikai tāpēc, ka tu esi fizmats, es tev sniegšu izvērstāku skaidrojumu.
    Grafikās ir tikai daži veidi, kā panāk salīdzinājumu. Visizplatītākie ir asis un laukumi. Abi šajā ierakstā publicētie grafiki attiecas pie tiem, kas salīdzinājumam izmanto laukumu. Vai man būtu tev vēl tālāk jāskaidro, kāpēc barankas, kas ievietotas viena iekš otras šajā situācijā nespēj būt pat attāli iespējamais grafikas variants?

Komentāri ir slēgti.