Foursquare lietošana ir kļuvusi ikdienišķa parādība arī Latvijā

Foursquare serviss ar visiem draudiem «zagļi zinās, kad tu neesi mājas», «tagad zinās, kur var nozagt tavu tālruni» un citiem murgainiem apgalvojumiem tomēr sāk ieņemt arvien lielāku nozīmi ikdienas īsziņu komunikācijā blakus Twitter servisam. Tieši tā, es šo salīdzinu ar Twitter iespējām, jo pamatdoma ir bijusi līdzīga, tikai adaptēta uz piesaisti ģeogrāfiskajai atrašanās vietai (palabojiet mani, ja es kļūdos). Un pats Twitter tagad piedāvā tvītiem ģeogrāfisko piesaisti. Žēl, ka nedaudz par vēlu.

Servisa Foursquare radītāji nesen ir publicējuši informāciju par to, kā viņiem ir gājis 2010. gadā. Svarīgākais ir fakts, ka lietotāju skaita pieaugums gada laikā ir par 3400%, kas ir ļoti milzīgs.

Foursquare 2010. gada statistika.
Foursquare 2010. gada statistika.

Jaukā grafika parāda, cik ļoti liela nozīme šim servisam ir ASV, bet vizualizācija par čekošanās vietām uz Pasaules kartes daudz skaidrāk parāda to, ka serviss ir kļuvis populārs ne tikai aizokeānijā.

Foursquare iečekošanās karte 2010. gadā.
Foursquare iečekošanās karte 2010. gadā.

Atsevišķu uzmanību, bez šaubām, ir pelnījis fakts par situāciju Baltijas jūras krastos.

Foursquare iečekošanās karte 2010. gadā ap Baltijas jūru.
Foursquare iečekošanās karte 2010. gadā ap Baltijas jūru.

Un jāsaka, ka nemaz tik traki nav, serviss kļūst arvien populārāks. Un letiņi pēdējā laikā ar šo slimo arvien vairāk. It īpaši tagad, kad GPS mobilajā tālrunī ir teju tikpat neatņemama sastāvdaļa, kā jebkādas kvalitātes fotokamera. Varbūt tieši tāpēc projekts 4sq.lv kļūst arvien populārāks, bet varbūt arī tāpēc, ka tas ir viens no retajiem pašmāju projektiem, kas nav līdz vemšanai līks un netiek nekad atjaunots.

Pēc viņu statistikas uz doto brīdi Latvijā ir 1414 FourSquare lietotāji un 4853 vietas. Bez šaubām, populārākās vietas ir Rīgā, jo te ir gan aktīvākie gadžetu un pribambasu lietotāji, gan lielā koncentrācijā visādu jauno fīču un trendu izmēģinātāji.

Lūk tādas tās lietiņas. Un jums jau no paša sākuma noteikti bija skaidrs, ka es to visu publicēju tieši infografikas dēļ.

8 domas par “Foursquare lietošana ir kļuvusi ikdienišķa parādība arī Latvijā”

  1. Diez cik ātri un vai šis cipars izaugs līdz patreizējam Latvijas Twitter izmēram, ap 40000 vai jau vairāk lietotāji.

  2. Man šķiet, ka Foursquare kapacitāte ir aptuveni 60% no Latvijas Twitter kontiem, jo daļa to vispār neizmantos, daļa nepratīs izmantot (kā bija ar mani, pirms man rokās nonāca Nokia N8) un ir vēl daļa ar korporatīvajiem kontiem, kam vispār tas nav vajadzīgs.

  3. Tā infografiku mode Latvijā jau sāk pamazām piegriezties. nekurā.lv jau katru dienu var redzēt, ka ka tik infografika, nav svarīgi par ko.

  4. Man ir svarīgi, par ko. Un es domāju, ka tev, deni2s tas nu būtu jāzina, ja kaut nedaudz seko tam, par ko es vispār rakstu.

  5. Iespaidīgi! Šokējoši! Foursquare ir kļuvusi par ikdienišķu parādību 0.122% procentiem Latvijas interneta lietotāju. Pat ja rēķinātu uz viedtelefonu lietotāju skaitu, tas skaitlis nebūtu diez ko iespaidīgāks.

  6. Par to, ka Foursquare ir kļuvusi par ikdienišķu var spriest ne tik daudz pēc pastāvīgo iedzīvotāju skaita, cik pēc vietu skaita Latvijas teritorijā, kas jau ir Foursquare datubāzē. Un šis skaitlis tiešām pieaug ļoti strauji. Kad es rakstīju šo rakstu, bija 4853 vietas, šobrīd jau 4866. Un tas ir tikai vienas nedēļas nogales laikā. Un tas ir iespaidīgi.

  7. Iepisiet pajalas apinīti. Varbūt pietiks ar šito retardēto tīvit-info-nšit-blog herņu nodarboties. Lai paliek jaunajiem. Tas kļūst vienkārši debīli jau. Tākā mednis.

Komentāri ir slēgti.