Pēc dažādu resursu ļurināšanas par jauno servisu BlogAds.lv, nolēmu šamajā piereģistrēties un paskatīties, kas tad nu tas tāds ir, jo no lapas kā tādas neko saprast nevarēja. Tad nu arī tālāk bija interesanti, jo izrādījās, ka izstrādātājs ir labi zināms cilvēks, kas palūdza, lai nedaudz pakomentēju projektu.
Nu viss šis vēl tiek kodēts. Ceru šonedēļ visu noslīpēt un uzrakstīt arī kaut kādu help. Jo īstenībā viss ir vienkāršs – tiem kam pāris vārdos esmu apstāstījis tiem viss skaidrs.
Lūk, tieši tāpēc, ka viss ir pāris vārdos jāskaidro, izdomāju, ka varētu izpalīdzēt, lai nav nekas pāris vārdos jāskaidro un viss tāpat būtu skaidrs.
Man šķiet, ka vienīgais, kas šajā projektā pašlaik ir nesakarīgi atbaidošs, ir vizuālā koncepcija, kuras šobrīd vienkārši nav. Līdz ar to ir ārkārtīgi neiespējami kaut ko saprast, kur kas ir jāmeklē.
Ģenerālās kļūdas
1. Sadaļas Par BlogAds.lv un Kontakti. Es īsti nesaprotu, kāds pamatojums būtu taisīt šīs divas sadaļas atsevišķi, ja jau informācija ir viegli un saprotami apkopojama vienā sadaļā Par BlogAds.lv, kur var iemest gan kontaktus, gan arī citu juridiski/kā citādi nozīmīgu informāciju.
2. Sadalītā navigācija. Es nespēju saprast jēgu, kāpēc būtu jāsadala navigācija kreisajā slejā un augšā esošajā. Tur dikti liels bardaks dēļ tā vien valda.
3. Problēmas ar paskatu. Nu ir daudz dažādas lietas, kas krīt acīs, bet no svarīgākajām ir būtiski saprast, kas lapā ir nozīmīgs. Piemēram, priekš kam ir nepieciešams tik daudz līniju?
Šis ir gabaliņš no labās lapas puses.
Vēl man ļoti nepatīk, ka kaut kas nav līdz galam sataisīts un kaut kur kaut kā karājās.
Bet visu pārspēj viena poga, kas ievietota, lai varētu iziet ārā no sistēmas.
Trīs reizes ir parādīts, ka šeit kaut kādā veidā var iziet (durvis ar bultiņu, podziņa ar krustiņu, teksts «Iziet»), bet tikai vienu reizi ir parādīts, ka kaut kur jānospiež (podziņa). Tas man atgādināja Ļebedjeva idiotēkā nokļuvušo attēlu.
4. Formas. Katrā lapā ir kaut kāds bezjēdzīgs grafiskais klucis, kas tiek izvietots virs saturiskās daļas (meklē ekrānšāviņā zaļo kluci). Tas objekts novērš uzmanību un nenes nekādu funkcionālo jēgu.
Ir ļoti haotiski sakārtotas atsevišķas lapas daļas, piemēram, pieslēdzoties aizpildāmā forma ir trakoti sarežģīta. OK poga, paldies dievam, vismaz sarkanā krāsā iekrāsota. Kas traucēja to visu sakārtot vairākās rindiņās, kaut vai, lai visu var atrast un viegli ieraudzīt? Piedevām, man pavisam nav skaidrs, kāpēc ir jāizvēlas starp Reklāmdevēju un Publicētāju (kuru vispār, skaidrības labad, labāk nosaukt par Blogeri)? Vai tā ir tālejoša doma, ka blogeris var pie sevis izvietot reklāmas, bet tai pat laikā var arī pārdot reklāmas laukumus citiem? Tad es drīzāk piedāvātu to parādīt pēc tam, pie pieslēgšanās, nevis sākumā. Daudz vienkāršāk būtu pieslēgties, vienkārši norādot e-pastu un ievadot paroli.
Paroles aizmiršanas gadījumā, saiti uz lapu, kas atjauno paroli ir jāievieto pēc pirmās nesekmīgās pieslēgšanās mēģinājuma, nevis uzreiz pie tās formas. 90% cilvēku neaizmirst savas paroles katru dienu, bet ja aizmirst, tik un tā vismaz vienu reizi pamēģina kaut kādu ievadīt, lai pārliecinātos, ka tiešām kaut ko ir aizmirsuši.
5. Saites. Visām saitēm ir jābūt ar kaut kādu loģiku, kas ļautu saprast, ka tās ir saites. Visvienkāršākais variants, un arī vispareizākais, ir saites pasvītrot.
6. Tabulas un cita informācija. Iekšlapās visur ir nepieciešams uzturēt vienādu loģiku vizuālajiem elementiem. Zemāk redzams ekrānšāviņš no divām dažādām lapām, kurās abās ir tabulas/formas, kas nez kāpēc ir krāsotas, kā papagaiļa sekste.
Tie ir tikai daži sīkumi, kas man šķiet, ir šobrīd nozīmīgākie labojumi, kas būtu lapā jāveic, lai servisa lietotājiem būtu daudz vienkāršāka dzīve. Jāatzīmē, ka es būtu nenormāli priecīgs, ja parādītos vēl sekojošas iespējas:
– Ekrānšāviņi, kas parādītu, kā sistēma darbojas. Ideālā variantā – demo versija, kas ļautu paspēlēties ar sistēmu.
– loģisks un skaidrs paskaidrojums, kā kas notiekās un kā blogeris tiek pie naudiņas (un, no otras puses – kā reklāmdevēja naudiņa tiek iztērēta) . Kaut vai elementāra zīmējuma veidā, kas parādītu, kā no punkta A līdz punktam B nonāk naudiņa.
– Izmest visur ārā briesmīgo grafiku, pogas, krāsas, utt. Atstājam divas/trīs krāsas, kuras tad arī izmantojam visā lapā maskimāli visu parādot tekstuālā veidā un tadējādi samazinot trafiku.
Kamēr to visu pētīju, fiksi uzmetu maziņu paraudziņu tam, uz ko es ar to visu domāju (bet tam ir tikai un vienīgi skices funkcija un vizuāli man ir vieglāk paskaidrot to, ko es gribu).
Tātad, lai ir nedaudz vairāk skaidrs: Pie loguča piemetam klāt to LV un RU, lai jau tiek visiem un skaidrs ir, ka var dažādas valodas paņemt, bet iesaku pēc tam to iemest pie sadaļas Mani dati, kur var valodu izvēlēties un tad pie loguča arī tās valodas vairs nerādīt.
Pieslēgšanās/atslēgšanās formu sakārtot tā, lai viņa ir saprotama. Izmest ārā izvēlni par to, kas es esmu – reklāmdevējs vai ņēmējs, bet parādīt to pēc tam, kad esi pieslēdzies, attiecīgi rādot vai nu navigāciju blogerim, vai navigāciju reklāmdevējam, bet gadījumā, ja tu esi gan viens gan otrs, tad rādīt abas navigācijas.
Visu pārējo bullshit samest pašā apakšā, ja nu kādam tiešām ļoti aktuāli ir zināt BlogAds.lv telefona numuru, tad lai viņš to atrod tur.
e-design.lvNezinu kāda līgumsaistība te ir http://www.e-design.lv/, bet apakšā ir teksts: design by e-design
Man jau arī diezgan neprofesionāli izskatījās.
Nu skaisti, labaak pateikt nevareeja. Imho par agru shitais tautaas iziet, kamer vis nav nostradaats un apmuljaats.
Piereģistrējos! Pameegjinaaju!
Ja uzradiisies vēl kāds mazāks izmērs reklāmai, tad esmu gatavs lietot. Pagaidām nav īsti no kā izvēlēties, ja vien nevēlos pusi bloga padarīt par reklāmu. :)
zb-design.lv