BBC News ziņo, ka pasaulē slavenākajai garnitūrai Helvetica ir apritējuši 50 gadi. Suminam šai svētkos Max Miedinger – šīs garnitūras tēvu.
MoMA par godu šim pasākumam no 6. aprīļa ir uz gadu atvērusi īpašu izstādi: 50 Years of Helvetica.
Informācijai: šveiciešu dizaineris Max Miedinger (dzimis viņš ir 1910. gada Ziemassvētkos, aizsaulē aizgājis 1980. gadā) 1957. gadā paņēma 19. gadsimtā Berthold foundry izveidoto Akzidenze Grotesk garnitūru un pārstrādāja to. Jaunizveidoto garnitūru sākotnēji viņš nosauca Neue Haas Grotesk, kas ļoti ātri iegājās ar pavisam citu nosaukumu – Helvetica, jo sākotnēji šī garnitūra bija paredzēta īpaši Vācijas tirgum (te jāiespringst un jāmēģina atcerēties, par ko visa pasaule spļaudījās 20. gadsimtā, runājot par Vācijas burtu skolu).
Šobrīd Helvetica lieto tādi brendi, kā American Airlines, American Apparel, Comme des Garçons, Evian, Intel, Lufthansa, Nestlé, Toyota un daudzi daudzi cit, bet mēs vislabāk to pazīstam kaut vai tāpēc, ka tas ir bijis neaizstājams kopš datoru grafiskā interfeisa parādīšanās.
Ak jā, un vēl viens sīkumiņš: nosaukums Helvetica nāk no latīņu vārda Helvetia, kas latīņu valodā nozīmē Šveice.
helveticafilm.comIr arī uztaisīta pilnmetrāžas dokumentālā filma, kas tā arī saucas – Helvetica.
“Helvetica is a feature-length independent film about typography, graphic design and global visual culture. It looks at the proliferation of one typeface (which is celebrating its 50th birthday this year) as part of a larger conversation about the way type affects our lives.”
http://www.helveticafilm.com/
Ļoti gribētos noskatīties, bet pagaidām nav nekur tuvumā manīta.