Jaunas tendences virsrakstu izlīdzināšanā

Jau labu laiku neesmu pētījis laikrakstu dizaina tendences, līdz šodien no rīta tiku pie svaigā NYTimes numura.

Atceros savulaik, kad pats vēl ņēmos padziļināti ar laikrakstiem, viena no aktuālajām lietām ir bijusi virsrakstu izlīdzināšana, lai iegūtu pietiekamu laukuma aizpildījumu un tai pat laikā nečakarētos ar trekingu, kas pārspīlēti lietojot sabojā teksta izskatu.

Amerikāņi ļoti mīlēja virsrakstus vienkārši centrēt, tādējādi izlīdzinot tā vizuālo uzsvaru pār visu rakstu, savukārt Ziemeļeiropā tas nebija tik raksturīgi – mēs drīzāk centāmies izstiept virsrakstu, lai tas aizņem visu rakstam atvēlēto sleju platumu vai, ja bija tāda iespēja, mainījām virsrakstu uz garāku/īsāku.

Savukārt tagad amīši ir izdomājuši jaunu štelli – izlīdzina virsraksta tekstu diagonālē. Ja pirmajā brīdī tas varētu šķist haotiski, tad ievērtējot piemērus, varu teikt, ka ir ok, pat ļoti ok. Kaut gan jāpierod pie tā būs. Un kā jau mēs zinām no tendencēm – ja fiška jau ir parādījusies laikrakstos, tad drīz būs arī cita rakstura dizaina darbos.

NYTIMES

Foto no NYTimes.

Komentārs par “Jaunas tendences virsrakstu izlīdzināšanā”

Komentāri ir slēgti.