Kā tapa jaunā «Diena»

Sākotnēji tikai gribēju pievienot šo video, bet pēc tam padomāju, ka varētu pateikt arī pāris vārdos vairāk par to, kas tad nu te notiek.

Lieta tāda, ka jau tālajā 2000. gadā «Dienas» zviedru īpašnieki izteicās, ka ir arvien vairāk jāsāk domāt par analītisko žurnālistiku, kas Latvijā uz to brīdi vispār bija pakaļā. AIzpeļķes kaimiņi brīdināja, ka avīzēm, kā ziņu avotam ar katru dienu būs arvien mazāka nozīme un drīzumā tā vispār izzudīs, jo informācija par jaunākajiem notikumiem pienāk daudz ātrāk caur citiem kanāliem — radio, TV, internets, utt. Bet, kas attiecas uz avīzēm, tad tām arvien nozīmīgāka funkcija ir tieši analītika.

Un formāta maiņa varētu arī nenotikt, ja vien tā nebūtu saistīta ar pieradumu maiņu lasītāju auditorijai: mūsdienās cilvēki vairs nelasa avīzes, sēžot pie galda, bet gan ceļā uz darbu, pie kafijas uz bukletu noklāta galda Double Coffee vai arī automašīnā. Līdz ar to lielajiem palagiem vienkārši vairs nav vietas. Un ir arī otrs faktors, tīri ekonomiskais. Uz šāda formāta ir daudz efektīvāka reklāmu tirdzniecība, jo, samazinot formātu, patiesībā proporcionāli vajadzēja samazināt arī reklāmu cenas. Bet tas nenotika. Tāpēc šobrīd par mazāku laukumu tu maksāsi tādu pašu reklāmas cenu. Tātad paliek vairāk vietas, kur izpausties žurnālistiem. Un tas, savukārt, nemaz nav tik slikti.

Solītais video (atradu Klipi.lv):

1 thought on “Kā tapa jaunā «Diena»”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *