Nerīdziniekiem būs grūti saprast, bet arī viņiem šis krustojums noteikti ir pazīstams. Iesākumā aprakstīšu, kas tad te īsti notiek. No Barona ielas puses ir brauktuve ar sešām joslām (divas katrā virzienā un divas tramvaja sliedes) precīzi nepateikšu, bet vienā brīdī abās pusēs sākas/beidzas organizētā stāvvieta, uz Aspazijas bulvāra ir divas brauktuves, kas atdalītas ar zaļo zonu. Brauktuve, kas tuvāk Barona ielai sastāv no divām braukšanas joslām vienā virzienā, kā arī organizētas stāvvietas brauktuves labajā pusē. Brauktuve, kas tuvāk Vecrīgai, sastāv no divām tramvaja sliedēm brauktuves kreisajā pusē, vienvirziena satiksmes divās braukšanas joslās un organizētas stāvvietas labajā pusē. Audēju iela iznāk no Vecrīgas, tur ir divas braukšanas joslas, katra savā virzienā un ierīkota organizēta stāvvieta abās brauktuves pusēs (vienā pusē ir taksometru stāvvieta, bet tas lietas būtību nemaina). Šajā krustojumā ir interesanti iebraukt no trīs virzieniem, jo virziens no dzelzceļa puses (dienvidiem) pa Aspazijas bulvāri ir captain Obvious un neprasa īpašus komentārus.
Piebilde. Pirms krustojuma ne no vienas puses nekādu speciālu izkārtojumu regulējošu zīmju nav.
Braukšana krustojumā, virzoties no Barona ielas puses
1. Ja krustojumā vēlamies nogriezties pa labi, piebraucam pie krustojuma pa labo joslu un veicam manevru, kad iedegās zaļā gaisma.
2. Ja krustojumu vēlamies šķērsot un iebraukt Vecrīgā, piebraucam pie krustojuma pa labo joslu vai arī varam iebraukt otrajā joslā un šķērsot krustojumu.
3. Ja krustojumā vēlamies nogriezties pa kreisi, mums jau pirms krustojuma ir jāpārkārtojas uz tramvaja sliedēm un jāšķērso pirmā brauktuvju krustošanās vieta pa tramvaja sliedēm, pēc tam veicot manevru pa kreisi.
Visos gadījumos ir tikai divi varianti, kad mums ir jādod ceļš. Ja pa Barona ielu tuvojas tramvajs, kas grib nogriezties pa labi (ceļš jādod 2. un 3. gadījumā). Ja Aspazijas bulvāri šķērso gājēji vai velosipēdisti. Vairs nevienam un nekad ceļš nav jādod.
Braukšana krustojumā, virzoties pa Aspazijas bulvāri no ziemeļiem
1. Ja krustojumā vēlamies nogriezties pa labi, braucam pēc iespējas tuvāk labajai malai un, kad iedegās zaļā gaisma, šķērsojam krustojumu.
2. Ja krustojumā vēlamies braukt taisni, ieņemam pirmo vai otro joslu un šķērsojam krustojumu, kad to atļauj darīt luksofora signāls.
3. Ja krustojumā vēlamies nogriezties pa kreisi, mums jāieņem kreisā josla (bet ne no tramvaja sliedēm) un jāveic manevrs.
Pirmajā gadījumā, nogriežoties pa labi, mums ir jādod ceļš jebkuram gājējām vai velosipēdistam, kas atrodas uz Audēju ielas brauktuves vai vēlas to šķērsot.
Otrajā gadījumā mums nav jādod ceļš nevienam.
Trešajā gadījumā mums ir jādod ceļš gājējiem, kas šķērso Barona ielu, tramvajiem, kas brauc pretim vai no aizmugures pa Aspazijas bulvāri kā arī visām automašīnām, kas brauc no aizmugures pa tramvaja sliedēm. Wait, what? Tieši tā. Ja kaut kāds bembists apdzen pirmo un otro joslu pa tramvaja sliedēm, bet auto, kas nogriežas pa kreisi, nebūs šo palaidis, šis auto būs vainīgs ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā. Bembistam, protams, arī iedos sodu (par agresīvu braukšanu), bet CSN viņš nebūs izraisījis.
Braukšana krustojumā, izbraucot no Vecrīgas pa Audēju ielu
Šis jums uzspridzinās smadzenes. Izbraucot no Vecrīgas un braucot visos virzienos, mums ir vienmēr un visiem jādod ceļš. Jebkādā situācijā, jebkurā gadījumā. Uzmanīgajam lasītājam jau šķita, ka es kaut ko palaidu garām aprakstā par nogriešanos pa kresi no Barona ielas. Es neko nepalaidu garām. Uz Audēju ielas krustojumā stāv 528. un 529. ceļa zīmes (Dzīvojamā zona un Dzīvojamās zonas beigas). Savukārt Ceļu satiksmes noteikumos rakstīts:
157. Izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Lūk tādi pīrāgi.
Kā notiek ikdienā? Protams, ka neviens, kas izbrauc no Vecrīgas, nevienu nekur nelaiž. Un no Barona ielas kreiso pagriezienu visi taisa no otrās joslas.
Vai tad uz Barona ielas ir sadalījums joslās? Manuprāt, nav – tur ir viena josla un tramvaja sliedes. Tas ir tas, kas ar Čaka ielu, kur patiesībā ir tikai pa vienai joslai katrā virzienā. par dzīvojamo zonu gan nezināju.
Uz Čaka ielas ir horizontālie ceļu apzīmējumi, uz Barona ielas nav. Ja ceļu horizontālie apzīmējumi nav, tad par joslu tiek uzskatīta brauktuves daļa, kas ir pietiekami plata, lai pa to varētu pārvietoties automobiļi vienā rindā. Tā kā tur var divās rindās pārvietoties automobiļi, tad joslas ir divas. Uz Čaka ielas arī var divās rindās pārvietoties automobiļi, bet, ja brauc kravinieks vai trolejbuss, tad divās rindās nav iespējams ievērot drošu intervālu. Tieši tāpēc uz Čaka ielas arī ir horizontālais ceļu apzīmējums.
Pa otro joslu braukt taisni drīkst arī tad, ja pirmajā nav neviena transporta līdzekļa (apdzīvotā vietā). Cf. 98. un 99.
Var jau var. Neesmu to noliedzis. Noteikumi mainās tikai, kad sākam runāt par trīs un vairāk joslām, kas paredzētas braukšanai vienā virzienā. Man jau tā garš penteris sanāca skaidrojumos, nebija vēlmes vēl garāku rakstīt. Vēl ir jāievēro, ar ko tu pārvietojies un kas stāv stāvvietās. Ja tur nolicies kāds tramvaju depo apkalpojošais transports, divas joslas (plus stāvvieta) nekādi nesanāks pat braucot no Barona ielas.
Es jau iesaku tieši saīsināt – izņemt piebildes “(ja pirmajā ir vairāk par vienu transporta līdzekli)”
Domu sapratu, labojums uztaisīts.
Kaut kā īsti nesaprotu. Kāds pamats ir tam, ka, braucot no Brīvības pieminekļa puses pa Aspazijas bulvāri un nogriežoties pa kreisi uz Barona ielu, nav jāieņem kreisais malējais stāvoklis, uzbraucot uz tramvaja sliedēm?
Bez tā, ka neviens tur tā nedara, nekādas līnijas vai zīmes neesmu manījis. Īsti gan pa turieni ar auto [svētdienas braucējam bez auto]nav gadījies braukt.
Lai nogrieztos, uz tramvaja sliedēm pirms krustojuma drīkst uzbraukt tikai vienā gadījumā — ja sliedes ir vienā līmenī ar pārējo brauktuvi un atrodas brauktuves vidū. Uz Aspazijas bulvāra sliedes atrodas brauktuves kreisajā pusē, tāpēc jānogriežas ir no bezsliežu transportam paredzētās brauktuves daļas.