Preces pirkšana interneta veikalos un cenu maiņas politika

Samērā lielu ažiotāžu pirms mēneša sacēla lietuvieša Eimantas Paškonis uzzīmētais fonts Magnola, kas vēlāk tika pārsaukts par Magnel (jo ir viens cits fonts, kas jau ir reģistrēts ar nosaukumu Magnola). Tas spēja noturēties myfonts.com pirktāko fontu desmitniekā vairākas nedēļas, jo ir patiešām skaists un, tai pat laikā, neticami lēts — no ievietošanas brīža tas maksāja 8$. Biju to pierezervējis grozā, bet nebiju vēl paguvis iegādāties, jo gaidīju, kad būs pirmās atsauksmes par tā lietojamību.

Šodien saņēmos to pirkt un, ieejot myfonts.com man nedaudz palika šķemīgi. Plānoto 8$ vietā rēgojās cena 30$. Tai pat laikā ir ieviesta kaut kāda tur myfonts.com atlaide, ka visi fonti līdz datumam x maksā pusi cenas.

Buy it! Myfonts.com 50% atlaide pirkumam.
Buy it! Myfonts.com 50% atlaide pirkumam.

Īsāk sakot, es biju plānojis fontu iegādāties par 8$, bet tā vietā ieguvu 30/2=15$. Atgādināšu, ka jau biju iemetis fontu savā pirkumu grozā vēl laikā, kad tas maksāja 8$.

Un te nu sekoja pats interesantākais. Dodos uz pirkumu grozu, lai ar nelielu škrobi šķirtos no divreiz lielākas summas, nekā biju plānojis līdz tam, un ieraugu, ka mans pirkums maksā nieka 4$. Loģiski, ka bija nostrādājusi programmētāja radītā kļūda — cena grozā palika vecā (tā, kas bija precei brīdī, kad es to norezervēju), savukārt 50% atlaide nostrādāja, jo tā bija uzstādīta visiem pirkumiem, kas tiek izdarīti līdz datumam x.

Atliek vien tagad saprast, vai tā tiešām ir programmētāja kļūda vai arī te slēpjas kāds juridisks aspekts.

Kā piemēru gribētu minēt Amazon, kurā arī nereti iepērkos un man tur ir kaudze ar precēm grozā samestas, mainoties preces cenai, tā grozā parādās kā neesoša prece un tiek piedāvāts atrast to citur, t.i., atjaunot grozu ar aktuālu preci un aktuālu cenu.

5 thoughts on “Preces pirkšana interneta veikalos un cenu maiņas politika”

  1. Stāsts par to kā Mr.Serge uzķērās uz vecā mārketinga trika par programmētāju “kļūdu”, un iegādājās 2$ vērtu fontu par 4$, “kamēr vēl programmētāji nav attapušies” :D

    “Dodos uz pirkumu grozu, lai ar nelielu škrobi šķirtos no divreiz lielākas summas, nekā biju plānojis līdz tam, un ieraugu, ka mans pirkums maksā nieka 4$.” – šāds teksts no klienta ir jebkura mārketinga darboņa sapnis, īpaši industrijā, kur cilvēki piepilda grozus ar vēlamo un par tiem aizmirst ar laiku :D

  2. Man šķiet, ka tu neiedziļinājies manis rakstītajā. Es tiešām saprotu, ka būtu uzķēries, ja nopirktu to fontu par 15$, bet es iegādājos to, kas no pirmās dienas maksāja 8$ par 4$. Tas ir pavisam cits stāsts.

  3. Tā nav kļūda, tā ir fīča :). Vairumam preču, tās ieliekot grozā, cena fiksējas noteiktā lielumā, kāds nu uz to brīdi ir bijis. Paejot laikam, var tikt ieslēgta kāda akcija, kas maina preču cenas grozos (noteiktai precei, teiksim 50% atlaide). No programmētāju viedokļa – cena un atlaide ir divas lielas atšķirīgas lietas, tādēļ atlaide tiek piemērota % cenai grozā, neatkarīgi no tās lieluma. Te arī iznākums :). Kļūdījies ir mērkaķinga cilvēks, kas akcijas nosacījumus ir nodefinējis % no cenas grozā, tā vietā, lai noteiktu konkrētu cenu noteiktam produktam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *