E-pasts ir karalis

Svarīga saruna Google Hangouts.
Svarīga saruna Google Hangouts.

Es izdzēsu profilu no Draugiem.lv brīdī, kad klients atsūtīja darba uzdevumu šī sociālā tīkla īsziņu servisā. Es izmetu un aizmirsu Skype tad, kad trijos naktī man sūtīja bildes maketam nepacietīga kliente. Ja sūta man kaut ko LinkedIn, iespēja, ka es to saņemšu palielinās brīdī, kad ziņa pirms nosūtīšanas tiek izdzēsta.

Sūtīt īsziņu SMS vai kādā no saziņas platformām ir visbezjēdzīgākais veids, kā ar mani sarunāt kaut ko svarīgu. Lai tas būtu Twitter, Facebook vai Google Hangouts.

Jebkuras čatošanas vai īsziņu platforma ir radīta tūlītējai atbildes reakcijai. Īsziņa piespiež tevi atrauties no šībrīža nodarbes un pārslēgties uz to, ko prasa ziņas sūtītājs. Ja iespējas uzreiz noreaģēt nav, zūd arī ziņojuma jēga. Kādu mirkli ziņojums vēl karājas, bet vienā brīdī tas sāk traucēt tik ļoti, ka īsziņa tiek atvērta, lai telefons vai sociālā tīkla lapa vairs nekad par to neatgādinātu.

—Sveiks, pie trubas?
—Jā.
—Vari man uztaisīt ekrānšāviņu no sava iPhone www.saite.lv lapai?
—Ķer ciet.
—Paldies.

Ja jums no manis kaut ko vajag, rakstiet e-pastus. Es varu neatbildēt uz e-pastu vairākas dienas, bet tas man vienmēr karāsies kā darāmais darbs. Mans e-pasts ir box@mrserge.lv.

Un tas bieži attiecās arī uz telefonsarunām, kuras vispār varēja nenotikt.

—Labdien. Vai cafe Leningrad?
—Jā.
—Oo. Super-duper! Mēs esam jaunā talantīgā grupa no Rojas. Izpildām post-emo-šitrock, mums ir jau četras dziesmas un mēs…
—Sūti informāciju par grupu, saites, bildes, video, audio uz e-pastu box@leningrad.lv. Jums atbildēs.

6 thoughts on “E-pasts ir karalis”

  1. Apsveicu!
    Man liekas, ka man zvana tikai jaunie klienti vai ja tiešām nomiris kāds serveris. Pārējos gadījumos klienti jau zina, ka nav jēgas traucēt, jo likšu rakstīt e-pastu. Tas arī ir viens no iemesliem, kādēļ atrodoties ārzemēs joprojām izmantoju LV tālruņa numuru kā galveno. Gandrīz neviens nezvana. Un SMS lielākoties no bankas, kad kāds samaksājis rēķinu :)

  2. trū dat.
    Vēl labāki ir tie klauni kas atsūta epastu un uzreiz zvana un prasa vai izlasīju.

  3. Jebkurā gadījumā radinu klientus rakstīt uz epastu. Epastam ir ļoti laba funkcija….sarakste saglabājas, var redzēt ko esmu solijis.

  4. E-pastam sāk parādīties nepatīkamas blaknes tad, kad iesaistās vairāki cilvēki un e-pastos sāk katrs kaut ko risināt :)

  5. Piekrītu par soctīmekļu impotenci lietišķiem un profesionāliem kontaktiem. Piekrītu par pēdējo piemēru ar zvanu. Piekrītu arī par e-pastu kā reāli ieskedžulējamu masdū. Daļēji piekrītu par čatošanas platformām. Taču nepiekrītu par sms un viber-vacapiem kā tūlītēju responsu prasošiem servisiem. Man neatbildētas sms krājas štāpeļos. Un, ja tajā prasīts kas degošs, tad man vieglāk atzvanīt, lai ietaupītu n-padsmit turpmāko sms abpusējo ping-pongu (ja vien jautājums nav pilnīgi nepārprotams – cikos rāda panorāmu?). Jo sms rakstīšana gluži matemātiski aizņem vairāk laika nekā zvanīšana. Bet jā – e-pasts ir karalis!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *