Neko daudz šoreiz nestāstīšu, pameklējiet iepriekšējos ierakstus par grafiku veidošanu. Uzzīmēju pāris minūtēs un iespējams satur kļūdas kā arī varēju piestrādāt pie krāsu kodējuma, bet tas nebija šoreiz galvenais.
Ģenerālās piezīmes:
- nevienu, izņemot pētījumu veicējus neinteresē, kādi ir reitingprocenti, interesē attiecība pret pārējiem tirgus spēlētājiem
- vienkāršs cilvēks, aplūkojot šo grafiku, var nonākt bez iespringuma līdz apgalvojumam «Oo! Paskat’ tik — RTR Planeta Baltija jau otrajā gadā ir tikusi vienādās reitingu pozīcijās ar 3+. Izskatās, ka dažas galvas Viasat valdē ripos…». Pamēģiniet to pašu izdarīt oriģinālajā grafikā.
- Krāsu kodējumam ir jābūt attiecībā pret mērāmajiem objektiem, nevis laika posmiem (it īpaši, ja tās ir vienkārši iterācijas).
Oriģinālu es atradu Jāņa Kļaviņa rakstā «Digitālā televīzija – nāve augsta reitinga TV raidījumiem?» Inspired blogā.
Ok, varbūt dažus tie reitingprocenti tiešām pis, lai vismaz var saprast kopējo tendenci, bet tad pietiek ar viena vai divu rādījumu reālo vērtību attēlošanu, piemēram, LNT 2006. gada un LTV1 jebkura gada un tad mērogs, kādā mēs datus attēlojam, tāpat ir skaidrs. Ja būtu nepieciešamība pēc precīziem datiem, tad tam ir domātas tabulas.
Vot tā papīpēju un izdomāju.
pirmo minūti vispār nesapratu, kas ir tavā meistarojumā. tad apskatījos otreiz, mazliet iespringu, un sapratu – patiešām ļoti ētri un pārskatāmi.
tik , ja tās graph būtu citur , es uzmestu aci un pēc 5 sekundēm, nesapratis , raxtītu jau “theinquirer.net” Enter.