Tehniski vai vienkārši, par dzīvi un par miroņiem.
5.—6. oktobris. Daugavpils
Iespēja pabojāt statistiku 12. Saeimas vēlēšanās Latgales reģionā, jaunie tramvaji Daugavpils ielās un kroga Artilērijas Pagrabi gada jubilejas svinības bija pietiekami svarīgi iemesli, lai ar dēliem trijatā iekāptu vilcienā un aizbrauktu uz Daugavpili.
Nedaudz mulsina tas, ka Pasažieru vilciena kasēs uz pieprasījumu «vienu pieaugušo un divas bērnu» kasieres katru reizi iztaujā par bērnu dzimšanas gadiem. Kā jau gādīgam tēvam, nācās nedaudz pasvīst un parēķināt galvā. Katru dienu jau nenākas atcerēties dzimšanas gadus bērnudārzniekiem. Bet misija tika veiksmīgi izpildīta un pie biļetēm tikām.
Jaunais tramvajs un tā iemēģināšana izvērtās par sava veida sacensībām. Pēc neilgiem novērojumiem tapa skaidrs, ka tas pārvietojas tikai pa 1. maršrutu. Bet noķert īsto mirkli, kad kursē tieši tas, izdevās tikai iestājoties tumsai.
Pēc peripētijām ar Baltkrievijas uzņēmumu, no kura Daugavpils vagonus nespēja sagaidīt noteiktajā termiņā, ERAF naudu pazaudēt negribējās un tika atrasts Усть–Катавский вагоностроительный завод им. С. М. Кирова Krievijā, kas īsos termiņos spēja piegādāt testēšanai pirmos tramvajus.
Katrā ziņā sanāca vilšanās. Protams, ir pozitīvi, ka tramvaji ir klusāki, grīda ir nedaudz zemāk un līdz ar to vieglāk ir iekāpt un izkāpt. Bet kopējais izpildījums ir švaks un paviršs. Iespējams, ka Rīgas Satiksme ir izlutinājusi, bet man gan vairāk šķiet, ka izlutinājusi ir nekrieviskā (domājot valsti, nevis tautību) attieksme pret produkta radīšanu.
Jā, un vēl interesants fakts. 2013. gadā Daugavpils pilsētas dome nolēma apvienot tramvaju un autobusu parkus, izveidojot uzņēmumu Daugavpils satiksme, kas tagad ir viens no lielākajiem pašvaldības uzņēmumiem. Un kāds paguva viņiem uztaisīt totāli debīlu loguci. Varbūt pasūtināja tajā pašā rūpnīcā, kur jaunos Daugavpils tramvajus?
“Salīdzinājumam Daugavpils vecās Tatras tramvaja salons.”
Tas nav Tatras, bet gan tās pašas krievu Ustj-Katavas rūpnīcas vecāka tramvaja modeļa salons.
No Daugavpils tramvaju vēstures: «Trešās paaudzes tramvaji bija KTM/KTP – 2, ko ražojusi Ustjkatavskas vagonbūves rūpnīca. Vēlāk tos nomainīja Rīgas vagonbūves rūpnīcas ražotie RVR – 6M2, kuri arī tagad, galvenokārt, veido uzņēmuma tramvaju parku. 20.gadsimta 90.gados tramvaju parks tika papildināts ar jaunā tipa vagoniem — KTM.» Tie pēdējiem, pažarniekveidīgiem KTM salonā sākumā bija auduma krēsli un šis salons ir pārlasīts no vecākiem vagoniem.
Starp citu, atradu vecu video, kāpēc vispār zemās grīdas sabiedriskais transports ir vajadzīgs: http://youtu.be/gFoq8-Xszjs?t=16m51s
“Salīdzinājumam Daugavpils vecās Tatras tramvaja salons.”
Tas nav Tatras, bet gan tās pašas krievu Ustj-Katavas rūpnīcas vecāka tramvaja modeļa salons.
No Daugavpils tramvaju vēstures: «Trešās paaudzes tramvaji bija KTM/KTP – 2, ko ražojusi Ustjkatavskas vagonbūves rūpnīca. Vēlāk tos nomainīja Rīgas vagonbūves rūpnīcas ražotie RVR – 6M2, kuri arī tagad, galvenokārt, veido uzņēmuma tramvaju parku. 20.gadsimta 90.gados tramvaju parks tika papildināts ar jaunā tipa vagoniem — KTM.» Tie pēdējiem, pažarniekveidīgiem KTM salonā sākumā bija auduma krēsli un šis salons ir pārlasīts no vecākiem vagoniem.
LSM sižets mēnesi pēc jauno tramvaju ieviešanas Daugavpilī: https://www.youtube.com/watch?v=0p78Ne6yvLQ
Labi, ka ir kāds, kas paskaidro kāda patiesībā ir situācija!