Par konferenci «Dizains konkurētspējīgai uzņēmējdarbībai»

Neatcerēšos pirmavotu, bet informācija šur tur ir pavīdējusi. 1. oktobrī BT1 Starptautisko izstāžu centrā Ķīpsalā norisināsies konference «Dizains konkurētspējīgai uzņēmējdarbībai», ko organizē Latvijas dizaineru savienība. Pirmajā brīdī biju pozitīvi pārsteigts, ka tāds pasākums tiek rīkots, jo dizaina, it īpaši funkcionālā dizaina joma Latvijā ir ārkārtīgi zemā līmenī un šāda veida pasākumi ja nemaina, tad vismaz virza uz pozitīvām pārmaiņām.

Pietiks ar ievadiem un ķeramies pie daļas «Mr. Serge atkal visu apdirš».

Ieeju konferences mājaslapā, lai izpētītu, kas tad tur notiks un ko man ir iespēja uzzināt jaunu, ar ko komunicēt.

Dizainakonference2010.lv Pirmās lapas brīnumi.
Dizainakonference2010.lv Pirmās lapas brīnumi.

Nerunājot par šausmīgu teksta noformējumu, ar īpašu tizlumu izceļas navigācija. Pietiktu papildus izcelt izvēlēto sadaļu, un nebūtu jādiršas un vēl vienu reizi jāraksta, kur tad šobrīd mājaslapā mēs atrodamies.

Valodas izvēlne ir izcili muļķīga. Ja es esmu tipisks eiropietis, kuram nav ne mazākās nojausmas par Latvijas karogu un kur nu vēl latviešu rakstību, es nekad mūžā neizdomātu, ka sānu slejā pirms logotipu grēdas ir noslēpta valodu izvēlne (kas strādā tikai dažās lapās).

Turpinot vazāties pa lapu es saprotu, ka navigācija iekārtota muļķīgi absolūti visur: uzbraucot uz «Lektori» paveras vaļā izvēlne ar trīs lektoru vārdiem, bet aktīva ir arī saite uz uzrakstu «Lektori», uz kuru uzklikšķinot atvērsies tukša lapa ar saturu:

Lektori

Viss par visiem.

Lai ko tas arī nozīmētu, šāda laža ir absolūti visā navigācijā, kur ir iebāztas apakšsadaļas. Tos pašus lektorus varēja elementāri samest vienā lapā.

Dizainakonference2010.lv Mr. Serge variants par lektoru sadaļas maketu.
Dizainakonference2010.lv Mr. Serge variants par lektoru sadaļas maketu.

Iegūstam normālu, pārskatāmu lapu ar publicētajiem lektoriem.

Un tagad seko kolosālākā daļa, kas bija par pamatu šī raksta rakstīšanai — sadaļa «Pieteikšanās».

Dizainakonference2010.lv sadaļa «Pieteikšanās».
Dizainakonference2010.lv sadaļa «Pieteikšanās».

Šausmas būtu maigi teikts. 2010. gadā, kad visa pasaule runā tikai un vienīgi par elektronisko komunikāciju, web 2.0, 3.0 utt., mēs redzam šausmīgi samestu tekstu, kurā ir aicinājums lapas saturu pārkopēt sava e–pasta klienta logā un nosūtīt papildinātās rindiņas uz e–pastu (kuru maketētājs paslinkoja ielikt kā saiti). Bļa.

No Twitter komunikācijas:

@mrserge: @onkulis Cik ilgu laiku aizņem WordPress uztaisīt 10 lauku reģistrācijas formu, kuras aizpildītais saturs nosūtās uz e-pastu?

@rolandinsh: @mrserge 2-3 min! :)

@onkulis: @mrserge 15 min

15min no sava dārgā laika dizaineri ir pažēlojuši, lai aplaimotu ar normālu, pašsaprotamu pieteikuma formu.

Un tā vēl nav visa katastrofa. Dodamies uz sadaļu «Karte». Divi *.jpg bilžuki ar Google kartēm. Un tie paši greizi, jo norādīts ir nevis tas, kā nokļūt no lidostas līdz Ķīpsalai, bet gan atpakaļceļš. Nezinu, kā ir pārējiem Latvijas dizaineriem, bet vismaz mani parasti interesē, kā uz nezināmu vietu nokļūt, jo atpakaļceļu vienmēr var vai nu atcerēties, vai noskaidrot uz vietas. Un ielikt interaktīvu karti arī sastādīja problēmas, man tas aizņēma minūti.

Nu un punktu visam pielika aptauja, kas ir pieejama lapā. Es nemaz nesākšu stāstīt par to, ka tādu anketu negribēs pildīt 80% cilvēku brīdī, kad būs nokļuvuši līdz trešajam jautājumam. Par pašu formātu: links uz *.doc formāta failu, kas ir jāaizpilda rociņām — arī failā nepietika pacietības uztaisīt ķekškastes klikšķināmas, tā vietā simbols ir jāaizvieto ar citu simbolu, savukārt «cits variants» gadījumā, jāiezīmē visi specsimboli, kas domāti kā līnija un jāraksta tad savs teksts. Vislielākā jautrība sākas brīdī, kad ir jāatzīmē vērtību skala no 1 līdz 5. Kā, ibio, man to ciparu iezīmēt? Treknu pataisīt, fonu likt? Un jebkuram vidusskolas beidzējam Latvijā tas, kā formas Word dokumentā taisīt, būtu bijis skaidrs jau gadus atpakaļ, bet te tak mēs runājam par profesionāliem dizaineriem!

Tā, un tagad par to, kāpēc es tieši uz šo lapu tagad izlēju savu žulti. Man ir savi uzņēmumi, kas ir saistīti ar klientu apkalpošanu. Tai skaitā arī nelielos daudzumos ņemos ar dizainu. Un uzsvaru arvien vairāk es lieku nevis uz vizuālo dizainu, ar ko Latvijā saprot vārdu «dizains» lielākoties gadījumu, bet gan tieši ar funkcionālo pusi. Sākot ar to, cik lielam ir jābūt bāra galdam, kā visefektīvāk nodot pašvaldības informāciju sabiedrībai un beidzot ar izvēli starp Google Maps vai Jāņa sētas risinājumiem elektroniskajām kartēm mājaslapās.

Man vemt gribās, ieraugot so called dizainerus un viņu superasociācijas, ja viņi nespēj uztaisīt funkcionējošu, lietotājam draudzīgu konferences mājaslapu, kas maketētājam aizņēma maksimums 30 minūtes praktiska darba. Ja es rīkotu konferenci, kuras pamatmērķis ir veicināt dizaineru sadarbību ar uzņēmējiem, es pie tās mājaslapas būtu nopisies diennaktīm ilgi, lai radītu reprezentablu produktu, kas tiešām aicinātu apmeklēt konferenci.

Šajā gadījumā ir skaidri redzams, kā absolūti bezjēdzīgi ir iztērēta Latvijas Kultūrkapitāla fonda, Latvijas investīciju attīstības aģentūras un vēl dažu labu organizāciju nauda.

8 thoughts on “Par konferenci «Dizains konkurētspējīgai uzņēmējdarbībai»”

  1. Ar to aptauju laikam bija domāts daudz advancētāks risinājums: tu viņu izdrukā, ar pildspalvu aizpildi, tad ieskanē un aizsūti pdf formātā pa e-pastu. Otrā galā to izdrukā un sekretāre savada visu datubāzē un apkopo datus. Vai arī izdomā, ka tas viss ir pārāk sarežģīti un ielidina saņemtās lapas papīrgrozā :)

  2. Izdrukātu un aizpildītu ar roku būtu janosūta ar Latvijas pasta starpniecību.
    Tas, savukārt, norādītu uz labo toni un ārkārtīgu mērķtiecību. :P

  3. Da bļaķ, es atvainojos, es saprotu, ka katram, kam vien nav slinkums, ir tiesības izveidot Latvijas dizaineru savienību, kaut kur iecirst naudu un pēc tam, emmm, nu, apgūt līdzekļus :)

    Bet šāds nosaukums visnotaļ “implies” visus Latvijas dizainerus, tāpēc būtu tikai godīgi, man domāt, vai nu veidot “Sarakstā minēto Latvijas dizaineru savienību”, vai vismaz laicīgi izveidot listi ar cilvēkiem, kuri kategoriski norobežojas no visa augstāk minētā. Nu tīri lai sabiedrībā neveidotos nevajadzīgi pārpratumi.

    Katrā ziņā es klusi ceru, ka Plēnums izvērtīsies kā visādu WordPress adaptētāju un Jauno Entuziastu saietu, kuri parunāsies savā starpā par šaušalīgajiem dzīves apstākļiem, izmetīs pa vīnam un ar labi padarīta darba sajūtu dosies mājās.

  4. P.S. Es kategoriski neatbalstu šīs lapas autora pozīciju apmēram 70% jautājumu, bet izlasot rakstu un atverot design.lv lepno vietni, piepeši až kaut kā svešu cilvēku vietā kauns palika…

  5. Krka: paldies par drukas kļūdas pamanīšanu. Kas attiecas uz visu pārējo — mans blogs ir bezpeļņas, bezmērķa (ar to es domāju — nav paredzēts kaut kādas naudas izsūkšanai no kāda) pasākums, kuru darbinu ar bezmaksas risinājumiem, kurus nemāku pārvaldīt. Te ļoti daudz kas nav pareizi un man nav neviena, kas būtu ar mieru bez maksas ņemties te un kaut ko labot. Ja tev ir tādas zināšanas, es ar lielāko prieku tās izmantotu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *